Skriv Rubriker Som Fångar Med Hjälp Av Data [Infografik]
3091
post-template-default,single,single-post,postid-3091,single-format-standard,bridge-core-3.1.4,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,transparent_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.3,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.5,vc_responsive

Skriv Rubriker Som Fångar Med Hjälp Av Data [Infografik]

Lästid 1 min

Hur mycket tid lägger du på en bra rubrik när du skriver ett inlägg för bloggeextran och sociala media?

Tyvärr är det vanligt att man inte lägger så mycket tid. Oftast på grund av tidsbrist. Någon justering i sista sekund innan publicering. Sen nästa grej. Ofta får arbetstiteln bli rubriken.

Arbetstiteln är den titel som formuleras samtidigt som man skapar ett utkast. Arbetstitel blandas lätt ihop med ämne. Ämnen som ”barn och hästar” och ”knatteridning” kan utvecklas i helt olika riktningar. En arbetstitel däremot är väldigt speciell och guidar vid produktionen av ett inlägg. Till exempel kan man härleda flera olika arbetstitlar från ämnet ”barn och hästar”:

  • ”Hur hästar utvecklar barns självkänsla”
  • ”En guide för hur du som förälder stöttar ditt barn i stallet”
  • ”Vid vilken ålder bör man börja rida”

Så vilken arbetstitel är bäst eller är ingen tillräckligt bra? Samtidigt är det högst väsentligt om du vill att fler ska läsa inlägget eller klicka på annonsen, att arbetstiteln blir en effektiv rubrik. Och som du vet är det lättare sagt än gjort. Därför har HubSpot i samarbete med Market Domination Media skapat nedan Infografik.

Kolla in den och lär dig vilka ord som gör att människor klickar på ett innehåll, engagerar med det och konverterar till leads och kunder. Du kommer också lära vilken längd på rubriken som är bäst för sociala media, sökning, högre klickfrekvens och såklart vad som passar bäst för blogginlägg.

Stort tack till Blog.HubSpot för den här Infografiken.

Data-Driven Strategies for Writing Better Titles & Headlines