Vilken Avkastning Ger Responsiv Design – ”White Paper” från Adobe och Crown Partners

Inledning

Responsiv webbdesign blir alltmer ett av de mest diskuterade och debatterade tillvägagångssätten för att leverera en konsekvent och optimerad webbupplevelse till varje display oavsett det är högupplöst surfplatta, smart telefon eller 50 tum skärm.

RD

Är din organisation är i början av att undersöka hur ni skall närma er responsiv design eller har Ni använt responsiv webb design tekniker sedan en tid? Oavsett så ger detta dokument från Adobe och Crown Partners exempel på god praxis och tips som hjälper dig att förstå när en ett närmande mot responsiv design är bäst och hur du optimerar det.

Dokumentet ger konturerna för de faktorer som påverkar lyckade affärsresultat och tillhandahåller tips för att uppnå effektiv design av innehåll, hantering och publicering. Allt i syfte att öka avkastningen på din investering i responsiv design.

Bakgrunden är att eftersom allting från annonstavlor till klockor blir internetuppkopplade och storlekar på enheter och upplösning inte längre är standard, så investerar många organisationer som är starkt beroende av en ihållande närvaro på internet nu i resurser, plattformar och processer för att:

  • Bygga varumärkeskännedom och engagemang med mobila användare
  • Öka täckningen tvärs över demografiska regioner med högt värde inom det mobila segmentet med innehåll som är relevant i det sammanhanget
  • Öka kundlojaliteten med en konsekvent digital erfarenhet av hög kvalitet tvärs över olika typer av enheter
  • Optimera investeringen i resurser som behövs för att producera och bibehålla dessa erfarenheter

Ladda ner och läs dokumentet!

 

CTA med text