Hur Företag Spenderar Sin Budget För Innehåll [Infografik]

Visste du att Coca Cola lägger mer pengar på innehåll än TV reklam? Och att runt 135 personer på Red Bull jobbar med strategin för innehåll och genomförande i olika medier.

Gåspenna för innehåll

Express Writers har tagit fram en Infografik som beskriver hur budgeten för innehåll spenderas och varför den ökar så kraftigt. Två av de viktigaste anledningarna till ökningen är den allt viktigare användarupplevelsen och effekten som innehåll ger på sökmotoroptimering.

Så om ditt företag inte redan har en dokumenterad strategi för innehåll och hur det ska marknadsföras. Ja, då borde du ha börjat igår. Och Infografiken beskriver fyra kännetecken. Om du känner igen dig är det en indikation på att ditt företag borde öka budgeten för marknadsföring av innehåll. Annars kommer företaget hamna på efterkälken på internet då det inte anpassar sig tillräckligt bra efter kundernas resa.

1.     Marknadsföringen av innehåll är idag inte effektiv

De marknadsförare som tycker det allokerar endast 16 % av budgeten för innehåll. Samtidigt allokerar marknadsförare som tycker de är effektiva 37 % av budgeten för innehåll.

2.     Ditt företag fokuserar inte på att ta in de som kan innehåll

Nästa år planerar 56 % av de ledande affärsbloggarna att ta in extra resurser.

3.     Ditt företag producerar inte nytt innehåll löpande över tid

77 % av marknadsförare säger de planerar att öka produktionen av innehåll nästa år.

4.     Kvaliteten på ditt företags innehåll återbetalar sig inte

Cirka fyra procent av marknadsförare säger att de behöver förbättra kvaliteten på innehållet.

Så för att få ett grepp om alternativen. Kolla in infografiken nedan och få en bra känsla för var ditt företag ska lägga pengarna.

Vill läsa mer hur budgeten spenderas? Hur den fördelas på de olika stegen i kundens inköpsprocess (Medveten om behov -> Leta information/Utbilda -> Beslut). Då finns en ny rapport från IBM och CMO Club (ett forum för Marknadschefer). Undersökningen heter ”Marketing is a (Buyer) Journey, Not a Destination”.

Brand_budget