Trender 2015 För Marknadsföring Av Innehåll [Infografik]
2662
post-template-default,single,single-post,postid-2662,single-format-standard,bridge-core-3.1.4,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,transparent_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.3,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.5,vc_responsive

Trender 2015 För Marknadsföring Av Innehåll [Infografik]

Lästid <1 min

Vilka är trenderna inför 2015 när det gäller marknadsföring av innehåll B2B? Infografiken i detta inlägg från Uberflip gläntar på locket till framtiden.

Sist skrev jag om vikten av att dokumentera marknadsföringsstrategin för innehåll. Detta enligt en ny undersökning från Content Marketing Institute. Infografiken i detta inlägg från Uberflip sammanfattar hela undersökningen på ett jättebra sätt!

En jättestor andel, 70 %, producerar mer innehåll än för ett år sedan. Samtidigt är det endast 21 % som har bra koll på återbetalningen.

De främsta målen för marknadsföring av innehåll B2B säger respondenterna är varumärkeskännedom (85 %), generera leads (83 %), engagemang (81 %) och odla leads (74 %)

Läs allt om undersökningen i nedan Infografik.

b2b-content-marketing-trends-2015

 

Hör av dig